چرا لباسشویی  تمیز نمی شوید؟

چرا لباسشویی تمیز نمی شوید؟

 

لباس ها را به تناسب کثیفی و جنس لباس بر روی درجه مناسب خود بگذارید:
cotton: شستشوی لباس های نخی ،ملحفه ،جین و لباس های نخی
Synthesic : لباس های نخ و پلاستیک.
Delicate : لباس های حریر و ساتن.
Wool : لباس های پشمی.
Quick : انواع لباس ها ،شستشوی سریع.
توجه: ممکن است درجه بندی شستشوی لباسشویی شما بر اساس زبان های غیر از انگلیسی باشد.
از مواد شوینده استاندارد با 3 تا 4 انزیم استفاده کنید.
توجه داشته باشید ریختن بیش از اندازه پودر کمک چندانی به بهتر شستن نمی کند.اندازه پودر برای ظرفیت لباسشویی پنج الی هفت کیلو به اندازه یک لیوان سرخالی پودر می باشد.
اگر لباس شما زیاد کثیف است توصیه می شود از برنامه Pre Wash استفاده کنید.در اینجا باید در خانه های A و B در هر خانه به اندازه یک لیوان آبخوری سرخالی پودر بریزید.
در دستگاه های جدید سیستم آبشن (دلبخواه) برای تمیز شستن تعبیه شده است، نظیر Pre Wash یا Temperature (میزان دمای آب) می توانید درجه حرارت آب را به سلیقه خود کم و زیاد کنید.(در همه ی دستگاهها این سیستم موجود نیست.)
حرارت آب تاثیر بسیار زیادی بر تمیز کردن لباس های شما دارد.وظیفه ی اصلی گرم کردن آب بر عهده هیتر یا المنت می باشد.اگرلباسشویی شما تمیز نمی شوید ممکن است المنت سوخته باشد.
سیستم پودررسانی در لباسشویی شما زیاد پیچیده نیست ولی بسیار حساس است، ممکن است بر اثر نقص فنی یا فشار کم آب عملیات حل شدن پودر به خوبی صورت نگیرد.
ممکن است سیستم الکترونیک یا همان برد یا اگر دستگاه قدیمی است تایمر مشکل پیدا کرده باشد
بزرگترین دلیل شستشوی لباس داخل لباسشویی عملیات چرخشی می باشد.
ممکن است خازن موتور لباسشویی خراب یا ضعیف شده باشد.
ممکن است موتور لباسشویی شما ضعیف شده باشد.
در موتورهای الکترونیک یا ارمیچری ممکن است ذغال تمام شده باشد.
ممکن است تسمه لباسشویی مستهلک ،گشاد یا پاره شده باشد.
ممکن است فولی دیگ یا فولی موتور گشاد شده باشد.
از آنجا که بر اثر گرم شدن آب به وسیله المنت و عملیات انقباض و انبساط آب و همچنین رسوباط پودر و رسوبات الیاف وسختی های آب باعث جرم گرفتن دیگ و لاستیک های لباسشویی می شود.توصیه می کنیم بین سه الی شش ماه لباسشویی خود را با جرم گیرهای اصلی و ارجینال جرم گیری نمایید. برای تهیه جرم گیرهای ارجینال با ما تماس بگیرید.
چنانچه عملیات تخلیه آب به راحتی و درستی انجام نگیرید در کیفیت شستشو تاثیر به سزایی دارد. آن چه که به عنوان مصرف کننده از شما ساخته است تمیز کردن فیلتر هر ماه یکبار می باشد.
در لباسشوییهای آمریکایی درب از بالا نظیر جنرال الکتریک ،آدمیرال ،وستینگ هاوس ،فریجیدر و غیره عملیات چرخش لباس ها دگرگونه و پیچیده تر است ،به طوریکه عملیات چرخش به واسطه گیربکس و اکتیویتور صورت می گیرد.در این مارک ها ممکن است گیربکس یا اکتیویتور خراب شده و عملیات شستشو به کندی صورت گیرد که دلیل محکمی برای تمیز نشستن است.
در لباسشوییهایی که مجهز به دو ورودی می باشد میتوانیم یک ورودی آب را به آب گرم وصل کنیم.توجه داشته باشید این عملیات به درستی انجام شود.
دستگاه هایی که یک ورودی آب دارند حتما باید به آب سرد وصل شود ،در غیر این صورت نه تنها لباس های شما تمیز نمی شود بلکه لباس های شما فاقد استفاده خواهد شد در ضمن اینکه صدمات بسیاری به لباسشویی شما وارد می شود.
بعضی از دستگاه ها مجهز به سیستم Rinse+ می باشد(آبکشی اضافه) شما می توانید برای آبکشی کردن بهتر مخصوصا لباس های جیر ،پشم و یا تیره از این دکمه استفاده کنید.
ملحفه ها و یا لباس هایی که نیاز به ضدعفونی دارند باید با آب 90 درجه شستشو شود.
پودر صابون کمک زیادی به بهتر شستن لباس های کودک و یا پرده ها می کند، در این صورت بهتر است پودر صابون را داخل جاپودری اندازه یک لیوان آبخوری سرخالی اضافه کنید
اگر می خواهید داخل لباسشویی پرده بیندازید مقداری نمک همراه پودر یا پودر صابون بریزید.
وظیفه تنظیم حرارت آب به عهده ترموستات یا در دستگاه های جدید به عهده سنسور حرارتی می باشد.عدم تنظیم حرارت واقعی آب به وسیله این قطعه می تواند باعث کثیف شدن لباس ها شود.