چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمیکند

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمیکند

 

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمیکند

خالی نکردن آب در ماشین لباسشویی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.  ما در اینجا به چند دلیل اصلی آن می‌پردازیم.

پمپ تخلیه

در برخی از ماشین لباسشویی‌ها در قسمت تخلیه دارای محفظه‌ای هستند که اشیاء خارجی نظیر سکه، سنجاق، دستمال و … که ممکن است در لباس‌ها باشند را جمع‌آوری می‌کند. با انباشته شدن این اشیاء محفظه پمپ کاملا اشغال شده و مانع خروج آب می‌شود. سعی کنید ماهی یک بار این محفظه را باز و آشغال‌های درون آن را خالی کنید.

ورودی پمپ تخلیه یا شیلنگ

بسیار دیده شده در ورودی پمپ تخلیه و یا شلنگ خروجی اجسام کوچکی مثل جوراب، دستکش و یا اجسام کوچک دیگری گیر کرده باشند و مانع ورود آب به پمپ و یا شلنگ شوند. ماشین را خالی کنید و محفظه خروجی را بررسی نمایید.

میکروسوییچ درب

زمانی که درب ماشین لباسشویی باز باشد، میکروسوییچ عمل نکرده و دیگ به چرخش در نمی آید. متعاقبا اگر این میکروسوییچ خراب باشد ماشین به مرحله تخلیه هم نمی‌رسد. با یک اهم متر میکروسوییچ را تست کرده و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید. دقت نمایید برای تست این قطعه ماشین را از برق بکشید.

تسمه‌ی پمپ

پمپ بسیاری از ماشین لباسشویی‌های قدیمی دارای تسمه می‌باشد. با پاره شدن یا آسیب دیدن، پمپ به گردش در نمی‌آید و آب تخلیه نمی‌شود.

شیلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا متوجه شوید شلنگ دچار تاخوردگی، پارگی و یا خم‌خوردگی نشده باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم شلنگ را باز کرده و مطمئن شوید جسمی درون آن گیر نکرده باشد، در صورت گیر نکردن جسم در آن، شلنگ را باز و آن را تعویض نمایید.

درب ماشین لباسشویی

درب لباسشویی را بازدید کنید، اگر مشکلی برای آن پیش آمده باشد یا سوییچ آن خراب شده باشد، دستگاه دستور تخلیه آب را صادر نخواهد کرد. درب ماشین لباسشویی قابل تعمیر نمی‌باشد و سعی کنید توسط متخصص مربوطه آن را تعویض کنید.

سیم‌های رابط پمپ تخلیه

سیم‌های ورودی پمپ تخلیه را از آن جدا کرده و با سیم دیگری برق ۲۲۰ ولت را به آن متصل کنید. اگر پمپ شروع به کار و آب را تخلیه کرد، متوجه می‌شویم که مشکل از سیم‌ها و برق ورودی بوده است. سیم‌های رابط و اتصال سیم ها در کنتاکت‌های تایمر را به دقت بررسی کنید و اگر تمام سیم‌کشی‌ها درست بود، مشکل از گریپاژ شدن محور موتور و یا گیر کردن پروانه تخلیه می‌باشد.

 

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در کرمان
اگر ماشین لباسشویی‌تان تخلیه نمی‌کند یا هر مشکل دیگری پیدا کرده با ما تماس بگیرید تا یکی از تعمیرکاران حرفه‌ای ما برای بازدید و تعمیر ماشین لباسشویی به محل شما مراجعه نماید.

این مطلب را دوست داشتید؟ لطفا به آن امتیاز دهید و با دوستان خود به اشتراک بذارید.
# # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

  • 1 + 8 =

    دیدگاه ها

    1. عبدالرضا

      بسیار عالی بود توضیحات
      من ی لباسشوئی سپهر الکتریک دارم که موقع تخلیه پمپ صداهای اضافی میده لطفا راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
      6 سال پیش
    تلفن رزرو سرویس: 09134403768