دلایل زنگ زدن سبد و استیل داخل ماشین ظرفشویی

دلایل زنگ زدن سبد و استیل داخل ماشین ظرفشویی

دلایل زنگ زدن سبد و استیل داخل ماشین ظرفشویی

دلایل زنگ زدن سبد و استیل داخل ماشین ظرفشویی ، دیدن لکه های زنگ زدگی بر روی ظروف و سبد ظرفشویی یا بدنه استیل داخلی ماشین ظرفشویی بسیار آزار دهنده است.

با مشخص شدن دلایل زنگ زدگی می توان از بروز بیشتر زنگ زدگی جلوگیری کرده و حتی برای نقاط خورده شده و زنگ زده نیز چاره ای بیاندیشید.

 

در این مطلب سایت کرمان تعمیر، علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی و دلایل زنگ زدن سبد ظرفشویی خواهیم پرداخت و روش های لازم برای جلوگیری زنگ زدگی ماشین ظرفشویی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

چنانچه زنگ زدگی ماشین ظرفشویی شما بسیار زیاد است و مشکلات دیگری را در ماشین ظرفشویی به وجود آورده است،

جهت تعمیرات ماشین ظرفشویی خود با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

 

دلایل زنگ زدن ماشین ظرفشویی

معمولا مصرف کنندگان با تصور اینکه بدنه داخلی ظرفشویی از جنس استیل ضد زنگ است، گمان میکنند امکان زنگ زدگی برای استیل ماشین ظرفشویی وجود ندارد.

اما استیل داخلی ماشین ظرفشویی نیز، در صورت عدم مراقبت صحیح می تواند خورده شده و زنگ بزند.

این اتفاق یکی از مشکلات رایج ماشین های ظرفشویی است که پس از مدتی از کارکرد آنها بروز می نماید.

 

حال به دلایل زنگ زدگی ماشین ظرف شویی می پردازیم:

شیر آب ورودی به ظرفشویی که از شیر آب خانه تامین می شود، ممکن است حاوی مقادیر زیادی آهن باشد.

در برخی شهرهای کشور میزان اکسید آهن موجود در آب به طور طبیعی بالا بوده که این امر یکی از دلایل زنگ زدگی ماشین ظرفشویی می باشد.

در صورتی که لکه های قهوه ای و قرمز رنگ بر روی ظروف مشاهده می شود و یا بدنه استیل ظرفشویی خورده شده و زنگ زده است، آهن زیاد موجود در آب می تواند مقصر باشد.

این مواد و نیز دیگر املاح موجود در آب، در چرخه شستشو در بخش های داخلی و کف دستگاه و نیز بر روی ظروف رسوب می کنند و موجب به وجود آمدن یک لایه قهوه ای مایل به قرمز می شوند.

 

راهکار جلوگیری و رفع زنگ زدگی: راه حلی که در این شرایط استفاده می شود، نصب فیلتر بر روی شیر ورودی آب ظرفشویی است که سختی آب، آهن و املاح موجود در آن را جدا نماید.

امکان دارد زنگ زدگی ها و جرم هایی که بر روی بدنه ظرفشویی و کف آن مشاهده می کنید، درواقع زنگ زدگی ها و اجرامی باشند که در داخل لوله های آب بوده و به داخل ماشین ظرفشویی راه یافته اند.

اگر لوله های قدیمی گالوانیزه و فرسوده ای دارید، این احتمال وجود دارد که مقصر اصلی ماشین ظرفشویی شما نباشد.

 

راهکار جلوگیری و رفع زنگ زدگی: در این شرایط نیز با نصب فیلتر ورودی می توان از ورود این اجرام و زنگ زدگی ها به داخل ظرفشویی جلوگیری نمود.

 

بزرگترین دلیل زنگ زدن ماشین ظرفشویی نمک و مایع جلادهنده می باشد.

درواقع واکنش های شیمیایی که میان این مواد در دمای بالا در داخل ظرفشویی رخ می دهد، به علاوه رسوبات و ذرات غذایی شور و اسیدی به جا مانده در دستگاه، ترکیب خورنده و قوی به وجود می آورد که علت زنگ زدن ماشین ظرفشویی است.

راهکار جلوگیری و رفع زنگ زدگی: به هیچ وجه اجازه ندهید نمک یا مایع جلادهنده بر روی بدنه استیل ظرفشویی باقی بماند. هرگاه قصد شارژ مخزن نمک و یا مایع جلادهنده را داشتید، حما از قیف مخصوص استفاده نمایید تا بیرون نریزد.

یکی از مهمترین عوامل زنگ زدن ظروف، سبد و استیل داخلی ماشین ظرفشویی، استفاده از شوینده های نامناسب و تقلبی است. در این شوینده ها مواد شیمیایی غیر استاندارد از جمله ترکیبات کلر وجود دارد که به شدت خورنده بوده و نقاطی از سبد ظرفشویی یا بدنه استیل را که لایه محافظ خود را از دست داده اند، دچار زنگ زدگی می نماید. همچنین این باور غلط که هرچقدر شوینده بیشتر استفاده شود، ظروف بهتر و تمیزتز شسته می شوند نیز در بروز این مشکل بی تاثیر نیست.

راهکار جلوگیری و رفع زنگ زدگی: در استفاده از مواد شوینده، از برندهای معتبر و سازگار با ماشین ظرفشویی استفاده نمایید و بر طبق راهنمای موجود بر روی بسته بنده و یا دفترچه ماشین ظرفشویی، محفظه شوینده را پر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

دلایل زنگ زدن ماشین ظرفشویی

دلایل زنگ زدن ماشین ظرفشویی

زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی

احتمال زنگ زدن استیل داخلی ماشین ظرفشویی کم است، اما زنگ زدن سبد ظرفشویی و پایه های نگهدارنده سبد بسیار بیشتر است.

سبد ماشین ظرفشویی که ظروف در داخل آن قرار می گیرد، عمدتا از جنس فلز ساخته می شود که یک پوشش پلاستیکی از جنس وینیل بر روی آن اعمال می شود. این پوشش نقش محافظتی دارد و به راحتی امکان کنده شدن دارد.

معمولا بی دقتی در بارگیری ظروف و برداشتن آنها از داخل سبد، سبب می شود تا تیزی چاقوها، قاشق و چنگال و لبه های ظروف سبب خراشیده شدن این پوشش شده و همین خراش کوچک نیز کافیست تا زنگ زدن سبد ظرفشویی اتفاق بیوفتد.

با قرار گیری طولانی مدت در معرض آب و مواد شوینده، به مرور اکسید آهن یا همان زنگ زدگی بر روی قفسه ها یا سبد ظرفشویی شکل گرفته و یا در زیر پوشش به صورت تاول به وجود می آید.

 

روش های جلوگیری و رفع زنگ زدگی:

زنگ زدن ظروف ظرفشویی

ظروف فلزی داخل ماشین ظرفشویی همچون کاردها، قاشق و چنگال و قابلمه های فلزی نیز احتمال زنگ زدن دارند.

معمولا پس از شستشوی این وسایل فلزی، ابتدا لکه هایی بر روی آنها مشاهده می کنید و در مراتب بعدی شستشو با ظرفشویی، زنگ زدن کارد و چنگال و یا قابلمه های شما اتفاق می افتد. علت زنگ زدن ظروف در ماشین ظرفشویی به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد برمیگردد.

 

روش های جلوگیری و رفع زنگ زدگی:

 

دلایل زنگ زدن ماشین ظرفشویی

زنگ زدن بدنه استیل ظرفشویی

لایه های محافظی بر روی استیل داخلی ظرفشویی قرار دارند که از زنگ زدن آن جلوگیری می نمایند.

اما این پوشش ها بسیار حساسند و هرگونه خراش توسط وسایل نوک تیز و ظروف، یا مواد شیمیایی خورنده در برخی شوینده های نامناسب و نیز رسوبات آب و غذا می تواند آنها را از بین ببرد، و در برخی نقاط سبب خوردگی موضعی و زنگ زدن استیل ظرفشویی و در بعضی موارد شدید، حتی سوراخ شدن کف ماشین ظرفشویی شود.

به یاد داشته باشید که در صورت عدم مراقبت از ماشین ظرفشویی و اقدام مناسب در واکنش به نقاط زنگ زده در همان اولین برخوردها، به مرور این نقاط گسترش یافته و خوردگی عمیقتر و بیشتر می شود، که همین امر علت سوراخ شدن کف یا بدنه استیل ماشین ظرفشویی تان است. پیشنهاد می کنیم که ظرفشویی را به کمک سیتریک اسید کریستالی و یا دیگر مواد مخصوص ظرفشویی، در برنامه نرمال یا ویژه شستشوی ماشین تمیز کنید تا زنگ زدگی ها را از بین ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را دوست داشتید؟ لطفا به آن امتیاز دهید و با دوستان خود به اشتراک بذارید.
# # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

  • 1 × چهار =

    دیدگاه ها

    1. سحر

      استیل ماشین لباسشویی من کاملا سالم بود تا وقتی بعد از پنج ماه استفاده از جرم گیری که نصاب خودش بهم داد استفاده کردم. ماشین برند معروفی خریداری کردم و اصلا فکر نمیکرد رنگ استیل به این افتضاحی در بیاد . چرا اینطور شد؟؟؟

      پاسخ
      3 سال پیش
    تلفن رزرو سرویس: 09134403768