روش ریست کردن لباسشویی

روش ریست کردن لباسشویی

روش ریست کردن لباسشویی، اکثر ماشین های لباسشویی جدید ویژگی دارند که به شما امکان می دهد پس از دیدن یک کد خطا یا کار نکردن ماشین، دوباره لباسشویی خود را راه اندازی کنید تا مشکل لباسشویی تان برطرف شود.

برای تعمیر لباسشویی در کرمان، با ما تماس گیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

روش ریست کردن لباسشویی

از مهم ترین دلایلی که منجر به بروز مشکل برای ماشین لباسشویی می شود: نوسان برق، قطعی برق و یا ورود ولتاژ زیاد برق به یکباره به ماشین.

بیشتر ماشین های لباسشویی برای ریست کردن یک دکمه دارند و به این صورت می توانید برخی از مشکلات بوجود آمده برای لباسشویی را برطرف کنید.

در لباسشویی های بدون دکمه ریست، در اغلب موارد از برق کشیدن لباسشویی و مجدداً وصل کردن آن به پریز برق به عنوان ابزاری برای ریست لباسشویی استفاده می شود.

معمولاً ماشین‌های لباسشویی قابل برنامه ریزی قابلیت ریست برای پاک کردن برنامه ای که مشکل پیدا کرده است را دارند.

توجه داشته باشید که برخی از مشکلات ماشین لباسشویی با ریست کردن بر طرف نمیشود و باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

روش ریست کردن لباسشویی

تعمیر لباسشویی در کرمان

ماشین لباسشویی ایستاده و یا شروع به کار نمی کند

اگر لباسشویی شروع به کار نمی کند و یا اینکه در حین کار متوقف شده است؛ ابتدا مطمئن شوید که لباسشویی برق دارد.

برای این کار می توانید یک دستگاه دیگر را به پریز برق متصل کنید تا مطمئن شوید که برق به دستگاه می رسد.

اگر لباسشویی هنگام شستن متوقف شده است قبل از هر کاری:

  • بار لباسشویی را چک کنید که اگر نا متعادل است، لباس ها را مجددا به صورت یکنواخت در لباسشویی توزیع کنید تا بار متعادل شود.
  • بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه مسدود شده است یا خیر و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.
  • ماشین را با دست های خشک روشن کنید.
  • اگر هنوز هم لباسشویی شما روشن نشده است، آن را از برق جدا کرده و خاموش کنید سپس دوباره  لباسشویی را به برق وصل کنید و دکمه استارت را فشار دهید.

در برخی از ماشین های لباسشویی باید دکمه یا دکمه هایی را روی تنظیمات مشخصی قرار دهید تا ریست لباسشویی انجام شود.

در برخی از لباسشویی ها نیز برای ریست کردن لباسشویی باید دکمه “Start-Pause” یا “Stop” را برای ۵ ثانیه نگه دارید. پس از ریست کردن لباسشویی، دستگاه را روشن کنید.

برنامه مشخصی را انتخاب کنید و بررسی کنید که ماشین لباسشویی کار می کند و کد خطای نمایش داده شده بر روی نمایشگر دستگاه پاک شده است.

روش ریست کردن لباسشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

ماشین های لباسشویی که دکمه ریست ندارند

اگر ماشین لباسشویی دکمه ریست ندارد، مجبور خواهید بود که به صورت دستی ریست لباسشویی را انجام دهید.

باید با توجه به دستورالعمل های دفترچه راهنما، برق دستگاه را برای مدت زمان مشخص شده خاموش کنید. این مدت زمان بسته به نوع و مدل ماشین لباسشویی بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه می باشد.

موقع ریست کردن لباسشویی، اگر ماشین لباسشویی دارای دستگیره کنترل است، مطمئن شوید که روی”final spin” قرار ندارد.

اگر در لباسشویی دکمه های کنترلی وجود دارد، حالتی را به جز “spin” یا خشک کن انتخاب کنید. بعد از آن مطمئن شوید که شیر آب لباسشویی باز است و لباسشویی می تواند آبگیری کند، آنگاه لباسشویی را به برق وصل کنید و دکمه استارت را بزنید.

لباسشویی شما باید بعد از انجام این فرایند روشن شود.

در بعضی از ماشین‌های لباسشویی لازم است بعد از وصل کردن برق ماشین، ۶ بار در لباسشویی را باز و بسته کنید تا موتور ریست شود.

توجه داشته باشید که حتما دفترچه راهنما را با دقت بخوانید تا گامی را از قلم نیندازید. اگر با وجود درست انجام دادن تمام مراحل ریست کردن ماشین لباسشویی، مشکل لباسشویی برطرف نشد، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی در کرمان

روش ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

قبل از این که در مورد روش ریست کردن لباسشویی ال جی صحبت کنیم، بهتر است بدانیم که چه زمانی ریست کردن لباسشویی ال جی لازم است و چه مشکلاتی توسط ریست ماشین لباسشویی برطرف می شوند.

بسیاری از مشکلات رایج لباسشویی ال جی مانند شروع نشدن سیکل، آبگیری نکردن، توقف یا خاموش شدن و … را می توان با ریست کردن لباسشویی ال جی برطرف کرد و همچنین برای رفع ارور یا کد خطا که بر روی نمایشگر ماشین نشان داده میشود، کاربرد دارد.

بنابراین در هنگام بروز این موارد، استفاده از دکمه ریست لباسشویی ال جی یکی از راهکارهای موجود در برطرف کردن مشکل است.

اما بسیاری از مدل های ال جی دکمه ریست ندارند. در این مدل ها ریست دستگاه به این صورت خواهد بود:

ابتدا دکمه Power یا همان روشن/خاموش دستگاه را فشار داده و لباسشویی را خاموش می کنیم. سپس دوشاخه برق را از پریز بیرون می کشیم و به مدت ۵ دقیقه منتظر می مانیم. حال دکمه Start یا همان شروع/ توقف را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار داده و نگه می داریم. بعد دوشاخه را به برق متصل کرده و دکمه روشن کردن لباسشویی را فشار می دهیم.

در این مرحله باید یک برنامه شستشو انتخاب کنید و بررسی کنید که ورود آب به لباسشویی مشکلی نداشته باشد.

با انجام این مراحل ریست کردن لباسشویی ال جی پایان یافته و انتظار می رود که دستگاه به کارکرد عادی خود برگردد. در غیر اینصورت راه حل های دیگر را برای رفع مشکل خود پیگیری کنید و اگر موفق به رفع مشکل نشدید، لازم است تا از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

روش ریست کردن لباسشویی

روش ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

ریست کردن لباسشویی سامسونگ در بسیاری از مواقع می تواند اولین راهکار برای رفع مشکل به وجود آمده در ماشین باشد.

در جواب به پرسش “چه زمانی باید لباسشویی سامسونگ را ریست کنیم؟” اینگونه می توان گفت: ریست ماشین لباسشویی سامسونگ در مواقعی که مشکلاتی از قبیل توقف لباسشویی در میانه سیکل، خاموش شدن دستگاه، خاموشی دستگاه به دلیل قطع برق، انجام نشدن مراحل بعدی سیکل و … در دستگاه روی داده و دلیل آن خرابی قطعه و یا موارد جدی نیست، می تواند به راحتی مشکل را برطرف کند.

مهم تر از اینها، نمایش کد خطا یا ارور بر روی صفحه نمایشگر لباسشویی های سامسونگ است که در اکثر اوقات توسط ریست لباسشویی از بین رفته و دستگاه را مجددا برای کارکرد بدون مشکل آماده می کند. اما متاسفانه برای نحوه ریست کردن لباسشویی سامسونگ، مطالب ضد و نقیضی در اینترنت یافت می شود که برخی از آنها به اشتباه در رابطه با نحوه کالیبره کردن لباسشویی است و به ریست کردن ارتباطی ندارد.

در برخی مدل های جدید سامسونگ، با استفاده از دکمه ریست لباسشویی به راحتی می توان ماشین را مجددا راه اندازی کرد.

روش ریست لباسشویی های بدون دکمه سامسونگ نیز چندان دشوار نیست.

برای اینکار باید به سادگی دوشاخه دستگاه را از پریز برق بیرون بکشید و ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس دوباره دستگاه را به برق متصل کنید و دکمه روشن را بفشارید.

اکنون یک برنامه شستشو را به غیر از برنامه آبگیری یا Spin اجرا کنید. اگر همچنان کد خطا را دریافت می کنید، لازم است برای ریست کردن ارور لباسشویی سامسونگ از معنای کد خطای مربوطه و نحوه رفع آن اطلاع یابید.

روش ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

یکی از مواردی که در رابطه با لباسشویی بوش باید بدانید، نحوه ریست کردن آن است.

اما ریست کردن لباسشویی بوش در چه مواقعی به کار آمده و چه مشکلاتی از ماشین را برطرف میکند؟

ریست ماشین لباسشویی بوش در زمانی که مشکلاتی از قبیل ایستادن دستگاه در اواسط شستشو، شروع نشدن برنامه شستشو، نچرخیدن درام، خاموش شدن بدلیل قطعی برق و … رخ می دهد، گره گشا بوده و می تواند این قبیل مشکلات را برطرف سازد.

البته اگر مشکل جدی تر باشد و یا علت آن خرابی قطعه باشد، با ریست کردن لباسشویی برطرف نخواهد شد.

مهمترین کاربرد ریست لباسشویی بوش در از بین بردن ارورها یا کدهای خطایی است که می تواند در ماشین به وجود آمده و در نمایشگر آن ظاهرشود و یا توسط چراغ های ال ای دی چشمک بزند.

با توجه به تنوع بالای محصولات بوش و بیش از ۴ سری لباسشویی های بوش، نحوه ریست ماشین لباسشویی برای مدل های مختلف متفاوت است.

در ادامه سه روش ریست کردن لباسشویی بوش را توضیح می دهیم.

روش اول ریست کردن لباسشویی بوش:

یکی از روش های ریست کردن لباسشویی بوش که برای برخی مدل ها جوابگوست و ساده ترین روش است، کشیدن دوشاخه دستگاه از پریز برق و سپس ۵ دقیقه صبر کردن است. در ادامه دکمه استارت را برای ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید و سپس دوشاخه را به برق متصل کنید و مجددا دستگاه را روشن نمایید. حال با انتخاب یک برنامه لباسشویی را امتحان کنید که مشکل رفع شده است یا نه.

 

روش دوم ریست کردن ماشین لباسشویی بوش:

این روش برای ریست کردن لباسشویی بوش دارای ولوم برنامه ها می باشد و در برخی مدل ها جواب می دهد.

ابتدا ولوم را بر روی حالت خاموش که معمولا در موقعیت ساعت ۱۲ است، قرار دهید. درب لباسشویی را ببندید و سپس ولوم را به موقعیت ساعت ۶ بصورت ساعتگرد بچرخانید.

۳ ثانیه صبر کنید و سپس دکمه چرخش یا Spin را نگه دارید.

در همین حالت ولوم را به موقعیت ساعت ۷ بچرخانید. ۲ ثانیه صبر کنید و سپس دکمه چرخش را رها کنید و ولوم را دوباره به حالت off برگردانید.

ممکن است لازم باشد باز هم این مراحل را تکرار کنید.

روش سوم ریست کردن لباسشویی بوش:

این روش در لباسشویی های بوش که ولوم برنامه ها را داشته اما دکمه Spin ندارند، کاربرد دارد.

نحوه ریست لباسشویی بوش به این صورت است که ولوم را بر روی حالت off قرار داده و درب لباسشویی را ببندید. سپس دکمه استارت یا شروع را فشار داده و نگه دارید و همزمان به صورت پادساعتگرد ولوم را چرخانده و بر روی برنامه شستشوی سریع یا express 15 قرار می دهیم. دکمه استارت را به مدت ۱۰ ثانیه دیگر و یا بیشتر نگه می داریم و سپس آن را رها کرده و ولوم را به حالت خاموش یا off برمی گردانیم. حال لباسشویی را روشن کرده و برای رفع ارور تست می کنیم.

اگر دکمه ریست ماشین لباسشویی کار نکرد، چکار باید کرد؟

در بعضی از موارد پس از ریست ماشین لباسشویی اتفاق خاصی نمی افتد.

ممکن است ماشین شما دچار یک مشکل فنی شده باشد و یا اینکه قطعه ای از آن معیوب شده باشد.

در این میان از رایج‌ترین مشکلات می‌توان به خراب شدن سوئیچ درب لباسشویی و یا تایمر اشاره کرد که ممکن است نیاز به تعویض هر یک از این ها باشد. در چنین مواقعی اگر تخصص لازم را ندارید بهتر است که از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی در کرمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را دوست داشتید؟ لطفا به آن امتیاز دهید و با دوستان خود به اشتراک بذارید.
# # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

  • پنج + 20 =

    تلفن رزرو سرویس: 09134403768