نصب پمپ آب در کرمان

نصب پمپ آب در کرمان

 

 

نصب پمپ آب در کرمان

نصب پمپ آب در کرمان، برای نصب پمپ آب در کرمان فقط کافیست با ما در تماس باشید.

پمپ آب یکی از مهمترین وسیله های در منزل است، چرا که در صورت خرابی پمپ اب فشار اب مصرفی شما کم میشود.

برای اینکه شما همیشه اب پرفشار داشته باشید نیازمند پمپ اب سالم هستید.

هر کاری می کنید، پمپ آب منزل تان را نمی توانید خاموش کنید؟ بدون اینکه شیری را باز کنید، پمپ به صورت باز کار می کند؟ لرزش و سر و صدای زیادی پمپ، آزارتان می دهد؟همه این سوال ها نشان می دهد که پمپ آب خانگی شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد.

برای نصب پمپ آب در کرمان کافی است با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

پمپ آب خانگی و فشار آب

پمپ آب خانگی یا همان پمپ آب، دستگاهی است که در مصارف عادی و عموما خانگی برای تقویت فشار آب استفاده می شود. امروزه پمپ های متنوعی جهت افزایش فشار آب مصرفی ساکنین مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتخاب پمپ مناسب برای منزل خود بایستی ملاک های مختلفی نظیر تعداد شیرها، متراژ واحد، میزان مصرف و همچنین تعداد طبقات را مد نظر قرار داد.

منبع تحت فشار و پمپ آب خانگی

توجه داشته باشید که در کنار پمپ، مخزن تحت فشار به همراه درجه و کلید اتوماتیک نصب می شود تا پمپ به صورت اتوماتیک عمل کند و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ کاسته شود و به تبع آن پمپ صدای کمتری را ایجاد کند.

این مخزن با ایجاد یک بستری برای آب تحت فشار، سبب شکل گیری یک فشار ثابت در پشت لوله می شود که ضمن کاستن قابل توجه تعداد دفعات روشن و خاموش شدن، یک جریان متناوب و یکنواخت آب در لوله ها ایجاد می کند.

تعمیر پمپ آب آپارتمانی

توجه: طبق مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، اتصال پمپ به انشعاب اصلی آب شهری مجاز نمی باشد و به همین جهت، نصب پمپ را باید با استفاده از یک شیر یک طرفه در محلی جدا از لوله اصلی آب شهری انجام داد.

سرویس پمپ آب خانگی

توجه: وقتی موتورپمپ از کار می افتد، الزاما به معنی سوختن آن نیست. در اغلب موارد با سرویس اصولی و صحیح می توان مشکل پمپ ها را حل کرد.

عیب یابی و تعمیر پمپ آب خانگی

اگرچه نصب و راه اندازی صحیح پمپ آب خانگی، می تواند عمر کارکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اما در هر صورت این دستگاه مانند هر تجهیز دیگر مکانیکی به مرور زمان دچار عیوبی می شود که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

تجربه ما نشان داده که اجرای اصول تعمیر و عیب یابی توسط افراد غیرمتخصص به مراتب هزینه های بعدی بیشتری را به کارفرمایان و صاحبان منازل تحمیل کرده است.

پمپ های بی صدا، واقعیت یا بازارگرمی؟

واقعیت این است که تمامی پمپ های موجود در بازار به هنگام فعالیت، صدایی تولید می کنند و استفاده از عناوینی چون پمپ های بی صدا و … جز بازارگرمی، واقعیت دیگری ندارد. با این حال بعضی برندها و مدل ها میزان صدای کمتری را تولید می کنند.

چه کنیم که پس از خرید، هزینه های تعمیر و نگهداری پمپ را کاهش دهیم؟

به طور کلی یک پمپ آب خانگی در طول فعالیت خود، ممکن است از قسمت های مختلفی آسیب ببیند که در زیر شماری از عیوب رایج این تجهیزات مکانیکی را مشاهده می کنید:

در ادامه شماری از این عیوب را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم:

جهت تعمیر، نصب و یا سرویس پمپ آب در کرمان کافی است با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

نصب پمپ آب در کرمان

یکسره کار کردن پمپ آب خانگی و راهکار رفع آن

پمپ معمولا وقتی یکسره کار می کند و خاموش نمی شود که تغییرات فشار آنقدری زیاد باشد که پمپ نتواند آن را تامین کند و مجبور می شود که تا تامین این فشار، یکسره کار کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در این رابطه، مطلب علت یکسره شدن پمپ آب خانگی به علت خرابی شیر یک طرفه را مطالعه کنید.

خرابی و تنظیم نبودن کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک پمپ، یکی از ملحقات پمپ است که به نوعی مرکز فرماندهی پمپ تلقی می شود و فرمان قطع و وصل پمپ را صادر می کند.

این قطعه از پمپ، در قیاس با سایر تجهیزات متصل به آن، با خرابی های بیشتری مواجه می شود و به دو نوع مکانیکی و دیجیتالی یافت می شود. واژه ست کنترل در حقیقت به کلید اتومات دیجیتالی اطلاق می شود.

در داخل کلید پمپ دو پیچ یا مهره دیده می شود که یکی از آنها جهت تنظیم تنظیم فشار قطع آن و دیگری به منظور تنظیم فشار استارت پمپ استفاده می شود.

در واقع با این دو مهره می توان اقدام به کاهش و افزایش فشار (بار پمپ) کرد. هنگامی که می خواهیم فشار آب را تنظیم کنیم، بایستی همه شیرهای آب را ببندیم و تنظیم پمپ را با باز و بسته کردن یک شیر انجام دهیم.

در انجام این کار باید همه واحدهای ساختمان را مد نظر قرار داد به طوری که دورترین نقطه نیز از فشار خوبی برخوردار باشد.

در موارد متعددی علت یکسره کار کردن و بسیاری از عیوب دیگر پمپ، عملکرد نامناسب کلید اتومات است. مواردی چون چسبیدن کنتاکت های کلید اتوماتیک و تنظیم نبودن آن، به شدت فعالیت پمپ را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

توجه: خرابی اتوماتیک مکانیکی معمولا یا ناشی از خراب بودن منبع تحت فشار است و یا از کیفیت پایین اتوماتیک ناشی می شود.

کلیدهای اتوماتیک را به تفصیل در مقاله علت روشن نشدن پمپ در طبقات بالا و راه حل، بررسی کرده ایم که مطالعه آن را برای شما علاقه مندان توصیه می کنیم.

پدیده کاویتاسیون در پمپ آب خانگی و راهکار رفع آن

وقوع پدیده کاویتاسیون و تشکیل حباب های بخار در پمپ ها، یکی از مشکلات شایعی به شمار می رود که سیستم های آبی ساختمان را در معرض آسیب قرار می دهد.

کاویتاسیون به طور معمول در زمان مکش پمپ روی می دهد. هنگامی که فشار مکش به میزان قابل توجهی کاهش یابد، با ورود مایع به پمپ آب، حباب های بخار تشکیل می شود.

کاویتاسیون معمولا به دو صورت مکش و تخلیه روی می دهد. نوع اول در چشم پروانه و نوع دوم در نوک پروانه به وقوع می پیوندد.

راه های پیشگیری از وقوع کاویتاسیون مکشی در پمپ آب خانگی:

هنگامی که میزان هوای موجود در شبکه پمپ از یک حدی فراتر رود، باید در اسرع وقت اقدامات لازم را توسط سرویسکار مجرب انجام داد. این هوای اضافی باعث ایجاد یک فضای خلا مانند می شود که اجازه نمی دهد آب فرآیند مکش را انجام دهد.

عدم پمپاژ آب توسط پمپ

پمپ گاهی اوقات علی رغم اینکه کار می کند، ولی آبی را پمپاژ نمی کند. این موضوع می تواند علل مختلفی را مطابق زیر داشته باشد:

راهکارهای عیب یابی و تعمیر و سرویس این مورد را با جزئیات بیشتر در مطلب دلیل کار نکردن پمپ آب با وجود برقدار بودن بررسی کرده ایم که مطالعه آن را برای شما خوانندگان گرامی توصیه می کنیم.

لرزش و سر و صدای زیاد پمپ و راهکارهای کاهش آن

در واقع صدای بلند ایجاد شده از یاتاقان ها، یک علامت هشدار است که یاتاقان ها در برابر فرسایش یا شکسته شدن آسیب پذیر شده اند.

تجربه ما بر این است که بهتر است یاتاقان فرسوده یا پرسر و صدا را بلافاصله تعویض کرد تا جلوی آسیب دیدگی به قطعات مرتبط گرفته شود. در صورت ادامه استفاده از یاتاقان هایی با این شرایط، همه آنها بعد از مدتی فرسوده شده و در نهایت حتما باید تعویض شوند. باز کردن پمپ جهت دسترسی به یاتاقان ها لازم است.

در صورتی که مشاهده می کنید که خورده آشغالی وارد پمپ شده است، در اسرع وقت پمپ را خاموش کنید و سیستم را از آشغال ها پاک کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم که با مشورت یک سرویسکار ماهر، از یک فیلتر مناسب در پمپ استفاده شود و با بررسی مرتب آن، از کند شدن عملکرد پمپ جلوگیری به عمل آید.

جنس پروانه ها و تاثیر آن در خرابی های مربوط به پمپ

پروانه های پمپ ها عموما یا از جنس نوریل است یا از جنس برنجی. پروانه های نوریلی وزن بسیار پایین دارند و به همین علت از اینرسی کمتری برخوردار هستند که این مساله باعث می شود که در برابر گردش سیال، شفت تاب بر نمی دارد. در مقابل پروانه هایی از جنس برنجی، اینرسی زیادی از خود نشان می دهند و خیلی سریع خار گشاد می کنند.

اگرچه پروانه های نوریلی از مزیت اشاره شده برخوردارند، اما حتما نیاز است که یک مخزن به پمپ دارای این پروانه ها ملحق شود. زیرا اگر پمپ بدون آب کار کند، خیلی زود داغ شده و پروانه ها بر اثر افزایش درجه حرارت تغییر شکل می دهد.

خراب شدن سیل مکانیکی پمپ آب خانگی

سیل مکانیکی یکی از قطعاتی است که خیلی زود خراب می شود. این قطعه با آب روانکاری می شود و در صورت خراب شدن، چاره ای جز تعمیر یا تعویض آن نیست.

خاموش و روشن شدن زیاد پمپ آب خانگی

تعداد دفعات روشن و خاموش شدن زیاد، خراب شدن بلبرینگ زیاد مشاهده می شود و باید تعویض کرد. انتخاب آور باعث آمپر کشیدن می شود که باعث سوختگی الکتروموتور آن می شود.

خرابی بلبرینگ ها

بلبرینگ ها یکی از قطعات با استهلاک بالای پمپ می باشد. هر بلبرینگی یک عمر مفیدی بر اساس تعداد دور در ساعت دارد و پس از خراب شدن بایستی تعویض شود.

گیرپاژ کردن پمپ

گیرپاژ کردن پمپ دلایل مختلفی دارد که در مطلب علت گیریپاژ کردن پمپ آب خانگی و تعمیر آن به تفصیل راجع به آن صحبت کرده ایم. به طور خلاصه می توان گفت علل این پدیده به احتمال زیاد یکی از موارد زیر خواهد بود:

راهکار: تمیز کردن پره ها و محفظه

راهکار: پاک کردن زنگآب و سرویس و شست و شوی قطعات

راهکار: تعویض بلبرینگ های جلو و عقب الکتروموتور

تعمیر و عیب یابی پمپ آب خانگی در یک نگاه

نوع نقص مشاهده شده علت احتمالی نقص راه حل پیشنهادی
متوقف نشدن پمپ اشکال در سوپاپ و درست عمل نکردن آن بازرسی دقیق سوپاپ پمپ
کم بودن فشار آب از حدی که باعث قطع اتومات شود باز کردن پیچ تنظیم فشار به منظور قطع کردن آن
باز بودن شیر آب یا وجود نشتی زیاد در سیستم لوله کشی بازرسی دقیق شیرها و سیستم لوله کشی
روشن شدن چراغ قرمز پمپ کمبود مقدار آب منبع یا میزان آب ورودی به پمپ بررسی میزان آب منبع یا ورودی به پمپ و فشار دادن کلید ریست پس از مطمئن شدن از موجودیت آب در ورودی پمپ یا منبع
زیاد بسته شدن پیچ تنظیم فشار و رسیدن آن به انتهای سیلندر باز کردن پیچ تنظیم به منظور اتومات کردن توسط کنترلر
روشن نشدن پمپ به هنگام باز کردن شیر وجود نداشتن آب ورودی به پمپ چک کردن آب ورودی
قطع شدن منبع اتومات چک کردن وصل بودن جریان برق به اتومات پمپ
قطع شدن یکدفعه آب هنگام کار مسدود شدن راه ورودی آب به پمپ چک و بررسی آب ورودی به پمپ یا آب منبع
کاهش یا اتمام آب ورودی به پمپ یا آب منبع چک و بررسی آب ورودی به پمپ یا آب منبع
قطع شدن منبع برق اتومات چک و بررسی وصل بودن جریان برق به اتومات پمپ

سایر نقص های پمپ آب خانگی

نصب پمپ آب در کرمان

استفاده اصولی و هدفمند از پمپ آب

با مشورت سرویسکار، یک برنامه قابل اجرا برای نگهداری و پیشگیری از خرابی پمپ تنظیم کنید و در آن حتما راهکارهای سازنده را مد نظر قرار دهید.

در صورتی که پمپ آب شما نیاز به تعمیر دارد، با کرمان تعمیر تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرکار نزدیک به محدوده شما برای تعمیر پمپ در کرمان اقدام کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را دوست داشتید؟ لطفا به آن امتیاز دهید و با دوستان خود به اشتراک بذارید.
# # # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

  • 18 − شانزده =

    تلفن رزرو سرویس: 09134403768