کار نکردن پمپ آب با وجود برق

 

 

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

در این پست از سایت کرمان تعمیر قصد داریم به علت کار نکردن پمپ آب با وجود برق بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای تعمیر پمپ آب در کرمان فقط یک تماس با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

یکی از مشکلاتی که ساکنین واحدها با آن مواجه هستند، کار نکردن پمپ آب است؛ در حالیکه مشکلی در اتصال پمپ به برق وجود ندارد. این مشکل، علل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به بررسی چند عامل اصلی می پردازیم.

توجه داشته باشید که خاموش شدن مکرر پمپ آب یکی دیگر از مشکلات شایع تاسیسات ساختمان است که در مقاله علت خاموش روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی این مشکل را به تفصیل واکاوی کرده ایم.

بر همین اساس، بعضی از کاربران محترم سایت، به دنبال علت این مشکل و راهکار های رفع آن بودند. نظرات و سوالات دو کاربر عزیز را با هم مرور می کنیم:

سوال یک

“سلام، پمپ خانگی دارم، برق داخلش هست ولی کار نمیکنه. مشکلش چیه؟”

سوال دو

“سلام، پمپ خانه ما از نوع منبع دارها است. حدودا روزی یک بار وقتی شیر را باز میکنیم، پمپ روشن نمی شود و باید یک ضربه به اتومات بزنیم تا دوباره راه بیفتد. لطفا راهنمایی کنید”

با توجه به این موضوع، بر آن شدیم که مجموعه عوامل روشن نشدن پمپ را علی رغم برق دار بودن آن، بررسی کنیم. لیست عوامل، توضیح آنها و راهکارهای پیشنهادی مربوط به هر یک مطابق زیر معرفی می شود:

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

  • کیفیت نامناسب قطعات

بسیاری از پمپ های موجود در بازار از نوع چینی هستند.

در شمار زیادی از این پمپ ها، کیفیت قطعات مناسب نبوده و پلاتین ها پس از مدتی می چسبند (پلاتین چسباندن) و باعث کار نکردن پمپ می شود.

در مواردی هم فاصله قطعه پلاتینی با قطعه مجاورش کم شده و عملکرد پمپ مختل می شود که با وارد آوردن ضربه ای این فاصله می تواند دوباره بیشتر گردد.

توجه: گاهی هم دیافراگم پمپ معیوب می شود که با تعویض آن می توان، پمپ را دوباره راه اندازی کرد.

همچنین، در بعضی اوقات، پمپ آب در طبقات بالا روشن نمی شود. اگر شما هم با این مشکل برخورد کرده اید، توصیه می کنیم که مطالب ارائه شده در مقاله علت روشن نشدن پمپ آب در طبقات بالا و راه حل را مطالعه فرمایید.

 

  • تنظیم نبودن کلید اتوماتیک / خرابی کلید اتوماتیک یا دیجیتال

 

این کنترلرها که وظیفه کنترل فشار آب مصرفی و روشن بودن پمپ ها را بر عهده دارند، در صورت خرابی، بایستی تعویض شوند.

توضیحات بیشتر

یکی از مشکلات اساسی پمپ ها، خرابی زود هنگام اتومات ها است. آمپر مورد نیاز در هنگام استارت، گاها بسیار بیشتر از آمپر اسمی الکتروموتور است و همین مساله عمر کنتاکت های اتومات را بسیار کاهش می دهد.

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

هنگامی که فشار باد منبع تحت فشار کم می شود، ظرفیت مفید منبع با کاهش مواجه شده و با روشن شدن پمپ، سریعا فشار به حد بالای خود رسیده و باعث خاموش شدن پمپ می شود. وقتی آب مقداری مصرف می شود، فشار دوباره کم شده و پمپ استارت می زند.

لازم به ذکر است که در کنار پمپ آب خانگی، منبع یا مخزن تحت فشار، یکی از اجزای مهم سیستم تاسیسات ساختمان به شمار می رود که در مطلب کار مخزن تحت فشار چیست مکانیزم این تجهیزات را بررسی کرده ایم.

جهت دیدن انواع منبع تحت فشار به همراه مشخصات فنی و قیمت بر روی لینک خرید اینترنتی منبع تحت فشار از سایت دیجیکالا بزنید.

همین مساله، باعث افزایش تعداد دفعات استارت استاپ سریع پمپ می شود که از بین رفتگی سریع کنتاکت های اتومات و افزایش احتمال چسبیدن پلاتین و عملکرد یکسره پمپ را بدنبال دارد که ممکن است به داغ شدن موتور و حتی سوختن آن نیز منجر شود.

گاها اتفاق می افتد که تنظیم این کنترلرها به درستی انجام نمی شود و پمپ در فشار تنظیم شده نمی تواند استارت بزند و کار کند. با تنظیم درست این فشار با توجه به نیاز آبی هر ساختمان، می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

  • هواگیری اولیه ناکافی

توضیح:

رفع عیب: در صورتی که علت روشن نشدن، ورود هوا به شبکه آب باشد، ابتدا، باید هوای پمپ، لوله ها و شیرها تخلیه شود و سپس نقاط مرتفع در خط مکش پمپ اصلاح شود.

  • گرفتگی مجرای عبوری سیال

در این صورت لازم است مجرای عبوری بررسی و گرفتگی آن برطرف شود.

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

  • عیوب مکانیکی

ابتدا لازم است که پروانه و محور پمپ بررسی شود و چنانچه دارای سایش و پوسیدگی باشد، قطعات را تعویض کرد. خرابی  پروانه پمپ یکی از علل شایع هست که در صورت امکان فرآیند سرویس آن انجام می شود و در غیر اینصورت، بایستی تعویض گردد.

با مراجعه به سرویس و تعمیر پمپ های موتورخانه، می توانید با امور مختلف اجرایی مربوط به بازدید و عیب یابی این تجهیزات از موتورخانه آشنا شوید.

کار نکردن پمپ آب با وجود برق

چنانچه به دنبال تعمیر یا سرویس پمپ آب منزل یا محل کار خود هستید، فرم درخواست سرویسکار را پر کنید یا با ما تماس بگیرید تا یکی از تعمیر کاران پمپ کرمان تعمیر مستقر در تمامی مناطق شهر کرمان، در سریعترین زمان ممکن در محل حاضر شده و خدمات لازم برای رفع عیوب پمپ آب ساختمان شما را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود با شماره ۳۲۴۳۱۲۸۳ و یا ۰۹۱۳۴۴۰۳۷۶۸ تماس حاصل فرمایید.

کرمان تعمیر سعی کرده است با به کارگیری تعمیرکاران مجرب، فرآیند تعمیر لوازم خانگی همشهریان گرامی را آسان کند.
کافی است با کرمان تعمیر تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن سرویسکاران ما برای تعمیر لوازم خانگی شما اقدام کنند.