دلیل بوی گاز و دود و سوختگی پکیج

دلیل بوی گاز و دود و سوختگی پکیج

دلیل بوی گاز و دود و سوختگی پکیج،یکی از مواردی که از جمله مشکلات جدی و قابل توجه پکیج دیواری به شمار می رود، استشمام بوی گاز از پکیج است.

در این مطلب میخواهیم به علت بوی گاز و دود و سوختگی پکیج بپردازیم. مواردی که بیان خواهد شد، راهکارهای رفع مشکل را نیز در بر می گیرد، اما در صورتی که دانش تخصص و فنی برای انجام تعمیرات پکیج ندارید، به هیچ وجه اقدام به انجام کار تعمیراتی بر روی دستگاه ننمایید. زیرا پکیج دستگاه گازسوز حساسی است که دارای خطرات جانی برای افراد بدون تجربه می باشد.

تعمیر پکیج در کرمان

تعمیر پکیج بوتان در کرمان

دلیل بوی گاز از پکیج چیست؟

معمولا علت بوی بد پکیج به دستگاه هایی مربوط می شود که مدتی از کارکرد و عمر مفید آنها می گذرد. در این شرایط معمولا علت بوی گاز پکیج عمدتا به نشت گاز در اثر استهلاک و خرابی مربوط می شود. اما در صورتی که دستگاه به تازگی نصب شده و اکنون بوی بدی از پکیج به مشام می رسد (همچون بوی دود یا بوی سوختگی و یا بوی گاز)، درنتیجه احتمالا نصب اشتباه و غیر اصولی پکیج سبب بروز این مشکل شده است.

دلیل بوی گاز پکیج و راهکار موجود

معمولا در اکثر مدل های پکیج دیواری، سنسورها و سیستم هوشمندی در دستگاه طراحی می شود که در صورت بروز نشتی و نشت گاز پکیج، بلافاصله سیستم به کمک سنسورها وضعیت را تشخیص داده و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از گازگرفتگی و یا انفجار، پکیج را خاموش می کند. البته نشت گاز پکیج یکی از دلایل خاموش شدن پکیج و روشن نشدن آن است.

یکی از مواردی که می تواند علت بوی گاز از پکیج باشد، ایراد در شلنگ متصل به لوله گاز و پکیج است. معمولا در اثر پیچ خوردگی و سالها استفاده، ترک و سوراخ های ریز در شلنگ گاز پکیج به وجود می آید و سبب نشت گاز از پکیج می شود.

علاوه بر شلنگ، دیگر اتصالات مربوط به گاز پکیج از لوله تا دستگاه را باید به دقت بررسی نمایید. ممکن است در هنگام نصب اشتباه و یا به دلیل فشارهای وارده به پکیج، اتصال لوله گاز شل شده باشد و یا بست قرار گرفته بر شلنگ شل شده باشد. با استفاده از تست کف صابون بر روی تمامی این بخش ها، می توانید از وجود نشتی گاز مطمئن شوید و سپس بخش معیوب را تعویض نمایید.

شیر برقی گاز پکیج در تنظیم فشار گاز پکیج برای سوختن در مشعل وظیفه مهمی برعهده دارد. به همین دلیل دور از انتظار نیست که خرابی شیر برقی و یا بهم خوردن تنظیمات فشاری آن علت بوی گاز از پکیج باشد. بررسی سلامت این قطعه به تجربه و تخصص نیاز دارد.

علاوه بر دو مورد ذکر شده، گرفتگی لوله ها یا دودکش پکیج و همچنین خرابی فلوسوئیچ نیز در برخی موارد می تواند علت بوی گاز پکیج باشد.

دلیل بوی دود پکیج

بوی دود پکیج دو دلیل دارد. در حالت اول احتمال دارد که دلیل بوی دود پکیج به دلیل ایراد در مشعل و شعله پکیج باشد، و در حالت دوم این مشکل به اتصال اشتباه و نصب نادرست دودکش پکیج مربوط می گردد. اگر دودکش پکیج به طور صحیح نصب نگردد، امکان خروج کامل تمامی دودهای حاصل از احتراق وجود نداشته و می تواند علت بوی دود از پکیج باشد. این مورد بسیار جدی و می تواند خطر آفرین باشد. لذا از بی توجهی به آن بپرهیزید و سریعا برای رفع مشکل توسط یک متخصص ماهر اقدام کنید.

در موارد معدودی، دلیل بوی دود پکیج و حتی دلیل بوی گاز از پکیج می تواند به سوختن ناقص گاز در مشعل پکیج مربوط باشد که به ایراد و خرابی مشعل دلالت دارد. در این مواقع ممکن است صرفا آلودگی و چربی بر سر مشعل گاز پکیج سبب سوختن ناقص و احتراق غیر کامل شده باشد، که بوی دود و گاز از پکیج به مشام خواهد رسید و یا اینکه علت اصلی خرابی و ایراد مشعل باشد. نشانه ای که در این مواقع وجود دارد، رنگ شعله احتراق است که به جای آبی، زرد و یا نارنجی می سوزد.

دلیل بوی گاز و دود و سوختگی پکیج

دلیل بوی سوختگی از پکیج

در اکثر مواقع دلیل بوی سوختگی به اتصالی در برد پکیج مربوط می گردد. درواقع علت بوی سوختگی از پکیج به سوختن یکی از قطعات برد و یا بخشی از پلاستیک های آن برمی گردد.

دلیل بوی سوختگی از پکیج و یا بوی بد پکیج می تواند به دلیل استفاده نکردن از دستگاه برای چندین ماه نیز باشد. به طور مثال در طول تابستان که استفاده از مدار گرمایشی پکیج برای چندین ماه متوقف می شود، پس از روشن کردن پکیج بوی سوختگی یا بوی گاز از پکیج به مشام خواهد رسید. این اتفاق معمولا به دلیل تجمع گرد و خاک و آلودگی بر روی مبدل و بدنه پکیج است. پس از مدتی از کارکرد دستگاه این بوی بد پکیج از بین خواهد رفت. اما در صورتی که بوی بد پکیج ادامه دار شد، می توانید با تمیز کردن و یا تعویض فیلترهای دودکش نیز به از بین بردن بوی بد پکیج کمک کنید.

دلیل بوی بد پکیج

گاهی اوقات در اثر استفاده نکردن از آب گرم داخل مخزن پکیج برای مدت طولانی، رشد باکتری و قارچ در داخل مخزن سبب ایجاد بوی بد پکیج می گردد. لذا دلیل بوی بد پکیج به همین باکتری ها که معمولا مضر هم نیستند، برمی گردد. برای رفع این مشکل لازم است تا به کمک یک متخصص پکیج را سرویس کرده و مبدل و مخزن را توسط اسید یا مواد شوینده دیگر شستشو دهید.

در صورتی که بوی بد همچون تخم مرغ گندیده از پکیج می شنوید، درواقع باید به دنبال علت نشت گاز از پکیج باشید. زیرا بوی بد تخم مرغ گندیده یا بوی سولفور از پکیج به منزله نشت گاز است.

در صورت نیاز به تعمیر پکیج با ما تماس بگیرید.

این مطلب را دوست داشتید؟ لطفا به آن امتیاز دهید و با دوستان خود به اشتراک بذارید.
# # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

  • 19 + 2 =

    تلفن رزرو سرویس: 09134403768