دلایل لرزش ماشین لباسشویی

دلایل لرزش ماشین لباسشویی، اکثرا پیش آمده است که لباسشویی در هنگام کار، بخصوص مراحل آخر کار که با قدرت بیشتری برای خشک کردن لباس ها عمل می کند، دچار لرزش شود.

لرزش ماشین لباسشویی در هنگام کار کردن ممکن است برای شما نگران کننده به نظر برسد، مخصوصاً وقتی که به خاطر این تکان خوردن ها سروصدای زیادی ایجاد شود؛ اما در خیلی از مواقع این لرزش به خاطر عدم استفاده درست از ماشین لاسشویی و برخی مواقع هم به دلیل نقص فنی می‌باشد. در این مطلب قصد داریم درباره مواردی که باعث لرزش و حرکت ماشین لباسشویی می شود ، توضیح دهیم.

تعمیر لباسشویی در کرمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره 32431283 و یا 09134403768 تماس حاصل فرمایید.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

 

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از دلایل لرزش ماشین لباسشویی، تراز نبودن ماشین لباسشویی است.

تراز نبودن از رایج ترین دلایل لرزش لباسشویی است که برطرف کردن آن کار چندان سختی نیست.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی می توانید با استفاده از ابزار تراز مهندسی این کار را انجام دهید. اگر ابزار تراز در اختیار ندارید می توانید برای این کار، ماشین لباسشویی را بر روی یک تکه تخته سه لا نیز قرار دهید.

در صورتی که ماشین لباسشویی را به تازگی خریداری کرده اید، در هنگام نصب حتما پیچ ترنسلیت ماشین لباسشویی (یا پیج ترنسفر) را از پشت آن باز کنید. باز نکردن پیچ یا بست هایی که برای جلوگیری از حرکت نکردن لگن لباسشویی تعبیه شده اند، می تواند موجب لرزش شدید و حرکت ماشین لباسشویی شود.

  • تنظیم پایه های ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی طوری طراحی شده اند که می توانند با توجه به سطح زمین تنظیم شوند. تنظیم پایه لباسشویی کار آسانی میباشد.

دو پایه جلو ماشین لباسشویی دارای مکانیزم ترازبندی همراه با یک قفل هستند تا پس از تنظیم آنها، مانع از حرکت پایه ها شود. هر پایه باید در ارتفاع مناسب تنظیم شود و سپس قفل آن فعال گردد.

دو پایه عقبی ممکن است مانند پایه های جلویی تنظیم شوند و یا اینکه خودشان تنظیم شوند. اگر خودشان تنظیم می شوند، لباسشویی را به سمت پایه های جلو خم کنید تا پایه های عقب جا به جا شوند، و بعد لباسشویی را روی زمین بگذارید تا پایه ها به صورت خودکار تنظیم شوند.

در بعضی از مواقع، ممکن است یک یا چندتا از پایه ها آسیب دیده و یا شکسته شده باشند؛ یا ممکن است پایه ها سرپوش پلاستیکی نداشته باشند، در این مواقع بهتر است پایه های جدید و مناسب را تهیه کرده و نسبت به تعویض پایه ها اقدام نمایید. بعلاوه می توانید از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی در زیر دستگاه استفاده کنید. پدهای ضد لرزش لباسشویی را می توانید از فروشگاه ها و ابزارآلات تهیه کنید.

  • نامتعادل بودن بار لباسشویی

اگر بار لباسشویی نامتعادل باشد، باید درب لباسشویی را باز کنید و لباس ها را به صورت یکنواخت و متعادل بچینید. حتی ممکن است چندین بار مجبور شوید این کار را انجام دهید تا بار لباسشویی شما متعادل شود.

اگر بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی، در آن لباس بریزید، وزن زیاد می تواند باعث برهم خوردن تعادل لباسشویی شود. به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که باید مقداری کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا لباس ها بتواند آزادانه حرکت کنند.

معمولاً میزان ظرفیت ماشین لباسشویی، بیان کننده مقدار لباسی است که به صورت خشک می توانید در هر چرخه شستشو در لباسشویی قرار دهید.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

  • کمک فنر

همه ماشین های لباسشویی درب از جلو برای کاهش حرکت دیگ لباسشویی هنگام چرخش، دارای کمک فنر هستند.

کمک فنرها به فریم پایه و بیرون دیگ متصل شده اند و برای دسترسی به آن ها باید پنل عقبی یا جلویی را بردارید.

هنگامی که کمک فنرها ضعیف شده یا آسیب ببینند، بارهای نامتعادل باعث می شود ماشین لباسشویی به حرکت دربیاید و یا اینکه دچار لرزش شود و اغلب در طول فرایند شستشو صدای بلندی ایجاد می شود.

اگر این مشکلات برطرف نشوند، می توانند منجر به آسیب دیدن سایر اجزا ماشین لباسشویی نیز شود.

در این مواقع باید از فرد متخصص کمک گرفت.

تعمیر ماشین لباسشویی در کرمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره 32431283 و یا 09134403768 تماس حاصل فرمایید.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

  • فنرهای دیگ

فنرهای دیگ در ماشین لباسشویی به منظور معلق نگه داشتن دیگ در اتاقک لباسشویی و یا ثابت نگه داشتن دیگ به پایه ماشین لباسشویی استفاده می شود. همچنین این فنرها هنگامی که ماشین می چرخد، لرزش ها و ارتعاشات سبد شستشو را جذب می کنند.

گاهی اوقات این فنرها آسیب دیده، کش می آیند و یا از هم جد می شوند و باعث ایجاد لرزش و سروصدای زیاد ماشین لباسشویی می شوند.

  • تسمه کاهش حرکت دیگ

برخی از ماشین لباسشویی های درب از بالا از تسمه کاهش حرکت دیگ برای زیرسازی دیگ در زمان چرخش استفاده می کنند.

چهار تسمه به بالای دیگ و هر گوشه اتاقک لباسشویی متصل شده است. این تسمه ها لاستیکی هستند و ممکن است در همان استفاده عادی از دستگاه از بین بروند.

هنگامی که تسمه ها کش پیدا کنند و یا آسیب ببینند، ممکن است دیگ در طول فرایند چرخش با اتاقک تماس پیدا کند و باعث به وجود آمدن لرزش، حرکت یا صدای ضربه بلند شود.

اگر به صورت مداوم بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس بریزید، فشار زیادی به این تسمه ها وارد می کنید و منجر به خراب شدن آن ها شوید. در نهایت این تسمه ها باید جایگزین شوند و البته ما پیشنهاد می کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی هر ۴ تسمه جایگزین شوند.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

  • قطعات دیگر

دلایل  لرزش لباسشویی می تواند مربوط به قطعات دیگری مثل پد دمپر، حلقه کمک فنر، پد پوششی دیگ، بلبرینگ ماشین لباسشویی  و … نیز باشد که باید توسط متخصص ماهر بررسی و تعمیر شود.

تعمیر لباسشویی در کرمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سرویس با شماره 32431283 و یا 09134403768 تماس حاصل فرمایید.

کرمان تعمیر، بهترین و نزدیک ترین تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرمان را که به محدوده شما نزدیک است را در سریع ترین زمان ممکن برایتان اعزام می کند.